Написать в Viber Позвонить

ПРАЦЮЄМО ПІД ЧАС ВІЙНИ  pnukr

Новый двигатель ЯМЗ-236М2

Новий двигун ЯМЗ-236М2 (097)056-05-93

Тип двигуна: дизель, 6-циліндровий, з V-подібним розташуванням циліндрів, чотиритактний з запалюванням від стиснення, безпосереднім уприскуванням палива, рідинним охолодженням. Євро-0

Двигун може комплектуватися механізмом гасіння крутильних коливань і відбору потужності. Двигун ЯМЗ-236а призначений для установки на бортові автомобілі ЗІЛ-534330; шасі ЗІЛ-452632, ЗІЛ-534332 і їх модифікації. Двигун ЯМЗ-236 має шість циліндрів, з робочим об'ємом камери згоряння +1858 см³ кожен. Принцип роботи чотиритактний, характерний для двигунів Отто, порядок роботи циліндрів 1-4-2-5-3-6, уприскування безпосередній, ступінь стиснення 16,5.
Циліндро-поршнева група (ЦПГ) з поршнем з силуміну (сплав алюмінію з кремнієм) і чавунної гільзою так званого «мокрого типу». ЦПГ кріпиться до шатуна двухтаврового перетину, відлитих з чавуну зі спеціальною бронзовою вставкою, за допомогою пальця «плаваючого типу» з двома стопорними кільцями. Інша сторона шатуна кріпиться за допомогою двох болтових з'єднань на шатунних шийку коленвала через вкладиші (бронзові підшипники ковзання). Циліндри розташовані в два ряди по три в кожному.
На кожен ряд доводиться одна загальна головка блоку циліндрів (ГБЦ). Шток має шестерний привід і є єдиним для обох ГБЦ. Колінчастий вал виготовлений методом кування з шийками, укріпленими методом азотації, має чотири опорні точки і противаги.
Блок циліндрів відлив з сірого чавуну одночасно з верхньою частиною картера. Блок циліндрів випуску до 2008р. відрізняється від сучасного (уніфікований, має укорочену «спідницю»). Картер маховика відлитий окремо від блоку. Маховик сталевий з окремим зубчастим вінцем (використовується для стартерного пуску двигуна), виконується в двох варіантах: під двухдисковое зчеплення (широкий) і під однодисковое (вузький).
Паливна система двигуна ЯМЗ-236 механічного плунжерного типу.
Двигун ЯМЗ-236 має водяну систему охолодження і масляну систему змащення змішаного типу (під тиском і методом розбризкування), водяні і масляний радіатор встановлені окремо від двигуна.

 

Число и расположение цилиндров V6
Диаметр цилиндра, мм 130
Ход поршня, мм 140
Рабочий объем цилиндров, л. 11,15
Мощность, кВт (л.с.) 143 (195)
Частота вращения, об/мин 2100
Максимальный крутящий момент, Н·м (кгс·м) 716 (73)
Частота при максимальном крутящем моменте, об/мин 1200-1400
Минимальный удельный расход топлива, г/кВт·ч (г/л.с.·ч) 214 (157)
Сцепление ЯМЗ-236К (ЯМЗ-236КМ)
КПП ЯМЗ-236П5
Габариты, мм 1840×1040×1130
Масса, кг 1205
ТНВД 60.5-40

 

Базовий дизель сімейства шестициліндрових V-образних дизелів виробництва Ярославського моторного заводу. Дизель чотиритактний з запалюванням від стиснення, безпосереднім уприскуванням палива, без наддуву, з рідинним охолодженням, механічним регулятором частоти обертання. Двигуни ЯМЗ-236М2 взаємозамінні з моторами ЯМЗ-236М, що поставляються до 1988 року і з ЯМЗ-236, що поставляються до серпня 1985 року. Виробляються як в комплекті з коробками передач, так і без них.

Двигун ЯМЗ-236М2 використовується в складі:

 - силових установок кранів КС-4372В і КС-5871 Виробничого об'єднання ЮРМАШ;
 - суднового дизель-редукторного агрегату ЯМЗ-236М2Брм Богородского машзаводу;
 - різних модифікацій суднових дизель-редукторних агрегатів ДРА-90 і ДРА-130, а так само суднових дизель-генераторних установок ДГР-60 і ДГР-75, виробництва Тюменьсудокомплект.

Модифікації двигуна зняті з виробництва:

ЯМЗ-236а-1 призначені для установки на сідельні тягачі ЗІЛ-541730, ЗІЛ-541760; шасі і бортові автомобілі ЗІЛ-630902, ЗІЛ-640902, ЗІЛ-630900
ЯМЗ-236а-4 призначені для установки на автомобілі ЗІЛ-452632, ЗІЛ-534332, ЗІЛ-534330
ЯМЗ-236а-10 призначені для установки на автобуси ЛАЗ-42078, ЛАЗ-А1414
ЯМЗ-236а-11 призначені для установки на міські та приміські автобуси ЛіАЗ-52565, «Неман-5201», «Неман-52012» (РУП «03« Німан », Ліда)

Технические характеристикиЯМЗ-236М2
Мощность, кВт (л.с.) 132 (180)
Частота вращения, мин-1 2100
Макс. крутящий момент, Н.м (кгс.м) 667 (68) 667 (68)
Частота при макс. крут. моменте, мин-1 1250-1450
Мин. уд. расход топлива, г/кВт.ч (г/л.с.ч) 214 (157)
Габаритные размеры, мм (длина/ ширина/ высота) 1840/1040/1220 1020/1040/1220
Масса, кг 1205 890
Назначение, потребитель Самоходные краны КС-4372в, КС-5871 (ООО «ПО „Юрмаш“, Юрга) Судовые двигатели (ОАО „Богородский машзавод“), судовые дизель-редукторные агрегаты (ЗАО „Тюменьсудокомплект“)

 

Двигун ЯМЗ-236 перший з V-образних силових агрегатів ЯМЗ, до нього Ярославський моторний завод випускав тільки рядні мотори: чотирициліндровий ЯАЗ-204 і шестициліндровий ЯАЗ-206. Так як компоновка нового двигуна ЯМЗ 236 була визнана більш вдалою, то випуск рядних моделей старого зразка був припинений в вісімдесятих роках минулого століття. Все решта V-подібні дизелі ЯМЗ, це лише розвиток конструктивних розробок, закладених при проектуванні двигуна ЯМЗ-236.
Все шестициліндрові двигуни серій ЯМЗ-236, незалежно від наявності турбонаддува мають однаковий обсяг - 11,15 л і розмірність DxS 130 на 140 мм, кут розвалу 90 °.
Технічні характеристики двигунів сімейства ЯМЗ-236 розрізняються досить сильно.
Двигун ЯМЗ-236 з екологічними показниками Євро-0, є атмосферним мотором і найскромнішими в мощностном діапазоні силових агрегатів ЯМЗ. Максимальну потужність з атмосферних двигунів ЯМЗ-236 має модифікація ЯМЗ-236а - 195 к.с., а мінімальну дефорсований ЯМЗ-236Г - 150 к.с.
Сфера застосування двигунів ЯМЗ-236 в атмосферному виконанні обширна, вони використовуються: - модифікації ЯМЗ-236М2 як силовий агрегат для автотранспортної техніки, що пересувається як по дорогах загального користування, так і у внедорожном виконанні (з забезпеченням бродо-прохідності до 1,4 метра глибини ), як промислові мотори для приводу насосних установок і компресорних станцій, в дизельних електростанціях, як судновий дизель; - ЯМЗ-236Г як двигун для дорожньої і екскаваторної техніки; - ЯМЗ-236Д як тракторний дизель; - ЯМЗ-236ДК як комбайновий мотор.
Для подальшого розвитку двигунів серії ЯМЗ-236 було вирішено застосувати турбонаддув. Ці дизелі, на відміну від базового атмосферного мотора, вже відповідали екологічним вимогам Євро-1. При уявній простоті застосування турбокомпресора, для підвищення потужності, це спричинило за собою цілий комплекс заходів щодо зміни конструкції дизеля і підвищення якості деталей. Покращені критерії якості торкнулися в першу чергу такі запчастини: колінчастий вал, блок циліндрів і циліндро-поршневу групу.
Найкращі показники потужності дані в сімействі ЯМЗ-236 турбо Євро-1 мають двигуни з маркуванням ЯМЗ-236БЕ, вони видають 250 л.с. і застосовуються на автомобільній техніці. Середні позиції в цій групі мають автобусні та автомобільні мотори ЯМЗ-236НЕ, комбайнові ЯМЗ-236БК, а так само призначені для тракторної техніки ЯМЗ-236Н, ЯМЗ-236Б і ЯМЗ-236НД. Найменше значення за потужністю у дефорсировать ЯМЗ-236НБ - всього 165 л.с ..
Для досягнення екологічних показників Євро-2 була потрібна подальша модернізація. На додаток до турбонаддуву дизель ЯМЗ-236 отримав охолоджувач наддувочного повітря, який встановлюється безпосередньо на виробі, в якому застосовується силовий агрегат. Так само потрібно було збільшити енергію вприскування в камеру згоряння, для чого спроектована паливна апаратура нового типу. Блок циліндрів доповнений рідинно-масляним теплообмінником і водяним насосом підвищеної продуктивності, циліндро-поршнева група з ефективною системою охолодження, включення приводу крильчаткивентилятора забезпечує спеціальна муфта.
В даний час двигуни ЯМЗ-236 на автомобільні заводи не поставляються через жорсткість вимог за екологічними параметрами, використовуються як запасна частина, а так само в місцях, де не такі жорсткі обмеження - наприклад при виробництві дорожньої техніки або дизельних електростанцій.

ДвигательТурбонаддувЕвроМощ-ть кВт(л.с.)Применение
ЯМЗ-236А   Евро 0 143 (195) ЗИЛ, автобусы
ЯМЗ-236Б + Евро 0 184 (250) Тракторы, экскаваторы, вездеходы
ЯМЗ-236БЕ + Евро 1 184 (250) МАЗ
ЯМЗ-236БЕ2 + Евро 2 184 (250) МАЗ
ЯМЗ-236БК + Евро 1 184 (250) Комбайны
ЯМЗ-236Г   Евро 0 110 (150) Экскаваторы, автогрейдеры, дорожные катки
ЯМЗ-236Д   Евро 0 129 (175) Тракторы, автогрейдеры
ЯМЗ-236ДК   Евро 0 136 (185) Комбайны, тракторы, кран-трубоукладчик
ЯМЗ-236М2   Евро 0 132 (180) МАЗ, судовые двигатели, электростанции 60 кВт
ЯМЗ-236Н + Евро 0 169 (230) Тракторы, бульдозеры, погрузчики
ЯМЗ-236НБ + Евро 1 121 (165) Тракторы, бульдозерно-рыхлительный агрегат
ЯМЗ-236НД + Евро 1 154,5 (210) Комбайны
ЯМЗ-236НД2 + 96-01 154,5 (210) Комбайн «Вектор» (КЗ «Ростсельмаш»)
ЯМЗ-236НК + Евро 1 136 (185) с/х тракторы
ЯМЗ-236НЕ + Евро 1 169 (230) МАЗ, автобусы
ЯМЗ-236НЕ2 + Евро 2 9 (230) МАЗ, Урал, ЗИЛ, автобусы

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить