Ремонт КПП КАМАЗ в Украине

Ремонт КПП КАМАЗ в Украине (097)056-05-93

Коробка перемикання передач КАМАЗ - один з ключових вузлів автомобіля. Вона виконує дві функції: зміна крутного моменту двигуна і передача його на провідні мости. Дорожні умови і завантаження вантажних автомобілів щодня змінюються. Тому тут особливо важлива можливість регулювання тягових і швидкісних характеристик. КПП КАМАЗ з дільником підвищує діапазон налаштувань режиму і забезпечує максимальну ефективність використання двигуна.

Пристрій КПП КАМАЗ

Коробки перемикання передач, якими оснащені автомобілі КАМАЗ, принципово нічим не відрізняються від аналогічних агрегатів інших тягачів. Однак вони не взаємозамінні і мають певні особливості конструкції.

Найбільш поширені два варіанти КПП КАМАЗ - 14-я (141, 142, 144) і 15-я (152, 154) моделі.

У картері обох коробок встановлені відразу три вала:

 - провідний;
 - проміжний;
 - ведений.


Як будь-які сучасні механічні КПП вони оснащені синхронізаторами і мають шестерну передачу. Шестерні задньої передачі встановлюються в окремому блоці. Механізм зміни швидкостей розташований у відокремленому блоці, який знаходиться у верхній частині коробки.

Пристрій подільника КПП КАМАЗ

Дільник - механізм, що знижує передавальне відношення коробки перемикання передач.

У його конструкцію входять такі компоненти:

 - блокуючі кільця синхронізатора, встановлені з двох сторін;
 - муфта з зубчиками, синхронізуюча обертання елементів;
 - дві шестерні;
 - два вала;
 - корпус;
 - вилка перемикання швидкостей;
 - важіль;
 - навантажувач валик.

Для зменшення зносу і збільшення терміну служби деталі працюють в масляному середовищі. Якщо ви зібралися самостійно виконати ремонт КПП КАМАЗ з дільником, схема пристрою повинна бути добре вивчена і перебувати під рукою.

1 Гайка М12х1,25-6Н 28 Шайба 8 пружинная
2 Шайба замковая 12,3 29 Крышка люка картера делителя передач
3 Крышка переднего подшипника промежуточного вала 30 Шпилька картера М16х1,5х22х45
4 Шайба замковая 10 31 Шайба 16 пружинная
5 Болт М10х1,25-6gх30 32 Гайка М16х1,5-6Н
6 Крышка подшипника первичного вала в сборе 33 Синхронизатор делителя передач в сборе
7 Прокладка крышки первичного вала 34 Прокладка картера делителя передач
8 Прокладка регулировочная 35 Вал промежуточный делителя передач в сборе
9 Прокладка регулировочная 36 Гнездо заднего подшипника промежуточного вала
10 Вал первичный делителя передач в сборе 37 Винт М6-6gх16
11 Гайка специальная М52х2-Л-6Н 38 Подшипник роликовый
12 Кольцо маслонагнетающее первичного вала 39 Крышка картера сцепления верхняя
13 Штифт 4х12 40 Вал промежуточный делителя передач
14 Подшипник роликовый радиальный с длинными цилиндрическими роликами двухрядный без колец 41 Шестерня промежуточного вала
15 Кольцо стопорное 42 Делитель передач с управлением в сборе
16 Подшипник шариковый радиальный однорядный ГОСТ 520-89 43 Штифт 12х35
17 Вал первичный делителя передач 44 Шпилька М16х1,5х22х35
18 Шпонка призматическая 6х8х13 45 Подшипник шариковый радиальный однорядный с канавкой на наружном кольце
19 Втулка заднего подшипника первичного вала 46 Кольцо упорное переднего подшипника
20 Шестерня первичного вала делителя передач в сборе 47 Шайба упорная
21 Пробка сливная с магнитом в сборе 48 Шпилька М12х1,25х18х30
22 Картер делителя передач со втулками в сборе 49 Планка стопорная
23 Масленка КГ/8" 45 (45916751064) 50 Болт М12х1,25-6gх30
24 Рым-болт 51 Прокладка крышки переднего подшипника промежуточного вала
25 Заглушка 28 52 Кольцо уплотнительное крышки подшипника
26 Прокладка 53 Крышка смотрового люка сцепления нижняя
27 Болт М8-6gх16 54 Крышка картера сцепления

 

Ремонт подільника КПП КАМАЗ

Ремонтні роботи включають чотири етапи:

 - розбирання агрегату;
 - дефектовка деталей;
 - заміна зношених елементів;
 - збірка коробки передач.


Щоб виконати ремонт коробки передач з дільником, потрібно виконати такі операції:

 - зняти повітряний перемикач;
 - викрутити болти кріплення;
 - витягти валик;
 - демонтувати вилку перемикання швидкостей;
 - зняти синхронізатор;
 - демонтувати вал і вилку вичавного механізму;
 - відкрутити кріпильні елементи, які утримують на первинному валу кришку заднього підшипника;
 - зняти кришку;
 - демонтувати задній підшипник і вал (для цього доведеться поєднати зубчики на провідній шестерні і валу);
 - зняти кришку підшипника, використовуючи різьбові отвори, виконані в проміжному валу;
 - розкрутити елементи кріплення;
 - демонтувати опорну роликовую шайбу;
 - відкрутити болти стакану, який закриває роликовий підшипник;
 - зняти роликовий підшипник і стакан з веденого вала;
 - за допомогою дерев'яного бруска вибити вал і витягти підшипник з корпуса подільника.

Важливо: не можна вибивати вал молотком. Це зашкодить деталь і її доведеться міняти.

 - затиснути шлицевую частина первинного вала в лещата;
 - відкрутити стяжную гайку;
 - демонтувати з вала маслонагнетательную гайку;
 - зняти роликовий підшипник, втулку і провідну шестерню.


Далі необхідно перевірити і замінити зношені деталі, а потім зібрати дільник. Для збірки потрібно виконати операції в зворотній послідовності. Перед установкою подільника на машину потрібно переконатися, що він зібраний правильно і вали вільно обертаються. Останній етап ремонту - тест-драйв. Він дозволяє перевірити працездатність дільника в режимі реальної експлуатації. Це допомагає виявити несправності, які не вдалося усунути під час ремонту.

Каталог (применяемость) коробок переключения передач КПП ЯМЗ