Ремонт КПП КАМАЗ в Украине
Ремонт КПП КАМАЗ в Украине (097)056-05-93
Коробка перемикання передач КАМАЗ - один з ключових вузлів автомобіля. Вона виконує дві функції: зміна крутного моменту двигуна і передача його на провідні мости. Дорожні умови і завантаження вантажних автомобілів щодня змінюються. Тому тут особливо важлива можливість регулювання тягових і швидкісних характеристик. КПП КАМАЗ з дільником підвищує діапазон налаштувань режиму і забезпечує максимальну ефективність використання двигуна.
Пристрій КПП КАМАЗ
Коробки перемикання передач, якими оснащені автомобілі КАМАЗ, принципово нічим не відрізняються від аналогічних агрегатів інших тягачів. Однак вони не взаємозамінні і мають певні особливості конструкції.
Найбільш поширені два варіанти КПП КАМАЗ - 14-я (141, 142, 144) і 15-я (152, 154) моделі.
У картері обох коробок встановлені відразу три вала:
- провідний;
- проміжний;
- ведений.
Як будь-які сучасні механічні КПП вони оснащені синхронізаторами і мають шестерну передачу. Шестерні задньої передачі встановлюються в окремому блоці. Механізм зміни швидкостей розташований у відокремленому блоці, який знаходиться у верхній частині коробки.
Пристрій подільника КПП КАМАЗ
Дільник - механізм, що знижує передавальне відношення коробки перемикання передач.
У його конструкцію входять такі компоненти:
- блокуючі кільця синхронізатора, встановлені з двох сторін;
- муфта з зубчиками, синхронізуюча обертання елементів;
- дві шестерні;
- два вала;
- корпус;
- вилка перемикання швидкостей;
- важіль;
- навантажувач валик.
Для зменшення зносу і збільшення терміну служби деталі працюють в масляному середовищі. Якщо ви зібралися самостійно виконати ремонт КПП КАМАЗ з дільником, схема пристрою повинна бути добре вивчена і перебувати під рукою.
1 | Гайка М12х1,25-6Н | 28 | Шайба 8 пружинная |
2 | Шайба замковая 12,3 | 29 | Крышка люка картера делителя передач |
3 | Крышка переднего подшипника промежуточного вала | 30 | Шпилька картера М16х1,5х22х45 |
4 | Шайба замковая 10 | 31 | Шайба 16 пружинная |
5 | Болт М10х1,25-6gх30 | 32 | Гайка М16х1,5-6Н |
6 | Крышка подшипника первичного вала в сборе | 33 | Синхронизатор делителя передач в сборе |
7 | Прокладка крышки первичного вала | 34 | Прокладка картера делителя передач |
8 | Прокладка регулировочная | 35 | Вал промежуточный делителя передач в сборе |
9 | Прокладка регулировочная | 36 | Гнездо заднего подшипника промежуточного вала |
10 | Вал первичный делителя передач в сборе | 37 | Винт М6-6gх16 |
11 | Гайка специальная М52х2-Л-6Н | 38 | Подшипник роликовый |
12 | Кольцо маслонагнетающее первичного вала | 39 | Крышка картера сцепления верхняя |
13 | Штифт 4х12 | 40 | Вал промежуточный делителя передач |
14 | Подшипник роликовый радиальный с длинными цилиндрическими роликами двухрядный без колец | 41 | Шестерня промежуточного вала |
15 | Кольцо стопорное | 42 | Делитель передач с управлением в сборе |
16 | Подшипник шариковый радиальный однорядный ГОСТ 520-89 | 43 | Штифт 12х35 |
17 | Вал первичный делителя передач | 44 | Шпилька М16х1,5х22х35 |
18 | Шпонка призматическая 6х8х13 | 45 | Подшипник шариковый радиальный однорядный с канавкой на наружном кольце |
19 | Втулка заднего подшипника первичного вала | 46 | Кольцо упорное переднего подшипника |
20 | Шестерня первичного вала делителя передач в сборе | 47 | Шайба упорная |
21 | Пробка сливная с магнитом в сборе | 48 | Шпилька М12х1,25х18х30 |
22 | Картер делителя передач со втулками в сборе | 49 | Планка стопорная |
23 | Масленка КГ/8" 45 (45916751064) | 50 | Болт М12х1,25-6gх30 |
24 | Рым-болт | 51 | Прокладка крышки переднего подшипника промежуточного вала |
25 | Заглушка 28 | 52 | Кольцо уплотнительное крышки подшипника |
26 | Прокладка | 53 | Крышка смотрового люка сцепления нижняя |
27 | Болт М8-6gх16 | 54 | Крышка картера сцепления |
Ремонт подільника КПП КАМАЗ
Ремонтні роботи включають чотири етапи:
- розбирання агрегату;
- дефектовка деталей;
- заміна зношених елементів;
- збірка коробки передач.
Щоб виконати ремонт коробки передач з дільником, потрібно виконати такі операції:
- зняти повітряний перемикач;
- викрутити болти кріплення;
- витягти валик;
- демонтувати вилку перемикання швидкостей;
- зняти синхронізатор;
- демонтувати вал і вилку вичавного механізму;
- відкрутити кріпильні елементи, які утримують на первинному валу кришку заднього підшипника;
- зняти кришку;
- демонтувати задній підшипник і вал (для цього доведеться поєднати зубчики на провідній шестерні і валу);
- зняти кришку підшипника, використовуючи різьбові отвори, виконані в проміжному валу;
- розкрутити елементи кріплення;
- демонтувати опорну роликовую шайбу;
- відкрутити болти стакану, який закриває роликовий підшипник;
- зняти роликовий підшипник і стакан з веденого вала;
- за допомогою дерев'яного бруска вибити вал і витягти підшипник з корпуса подільника.
Важливо: не можна вибивати вал молотком. Це зашкодить деталь і її доведеться міняти.
- затиснути шлицевую частина первинного вала в лещата;
- відкрутити стяжную гайку;
- демонтувати з вала маслонагнетательную гайку;
- зняти роликовий підшипник, втулку і провідну шестерню.
Далі необхідно перевірити і замінити зношені деталі, а потім зібрати дільник. Для збірки потрібно виконати операції в зворотній послідовності. Перед установкою подільника на машину потрібно переконатися, що він зібраний правильно і вали вільно обертаються. Останній етап ремонту - тест-драйв. Він дозволяє перевірити працездатність дільника в режимі реальної експлуатації. Це допомагає виявити несправності, які не вдалося усунути під час ремонту.
Каталог (применяемость) коробок переключения передач КПП ЯМЗ