Двигатели ЯМЗ-238: технические характеристики и устройство
Новые двигатели ЯМЗ-238 в Украине (097)056-05-93
Найбільшого поширення з двигунів Ярославського моторного заводу має сімейство дизелів ЯМЗ-238. Якщо дивитися на ЯМЗ-238 у цілому технічних параметрів, то від сімейства ЯМЗ-236 він відрізняється незначно - просто до V-образним шестициліндровий агрегату додали по одному циліндру в кожен ряд, отримавши при цьому восьмициліндровий.
Все восьмициліндрові двигуни серій ЯМЗ-236, незалежно від наявності турбонаддува мають однаковий обсяг - 14,86 л і розмірність DxS 130 на 140 мм, кут розвалу 90 ° і 135 ° щодо вертикальної осі.
Технічні характеристики двигунів сімейства ЯМЗ-238 розрізняються досить сильно. Атмосферне дизель ЯМЗ-236 Базовий двигун сімейства це атмосферне ЯМЗ-238 Євро-0. Його мощностной діапазон від 180 к.с. у дефорсованій версії ЯМЗ-238Г2, до 240 к.с. у моделей ЯМЗ-238М2.
Сфера застосування двигунів ЯМЗ-238 в атмосферному виконанні обширна, вони використовуються: - модифікації ЯМЗ-238М2 як силовий агрегат для автотранспортної техніки, що пересувається як по дорогах загального користування, так і у внедорожном виконанні (з забезпеченням бродо-прохідності до 1,4 метра глибини ), як промислові мотори для приводу бурових, насосних установок і компресорних станцій, в дизельних електростанціях, як судновий дизель; - ЯМЗ-238ГМ як двигун для дорожньої і екскаваторної техніки; - ЯМЗ-238КМ як дизель підземних самоскидальних автопоїздів; - ЯМЗ-238АК і ЯМЗ-238АМ як комбайновий мотор.
На відміну від сімейства ЯМЗ-236, сімейство ЯМЗ-238 має в своєму складі і турбовані двигуни з показниками Євро-0. Це добре відомі «суперовская» мотори для МАЗ серій ЯМЗ-238Д і ЯМЗ-238Б мають значний спектр модифікацій. Крім них в цю групу слід віднести двигуни серії ЯМЗ-238НД (3, 4 і 5), що набули широкого поширення в складі колісних навантажувачів, сельхоз тракторів, лісової заготівельної і дорожньо-будівельної техніки. Модель ЯМЗ-238НД4-4 створена як судновий мотор і застосовується на катерах типу КС. Модифікації ЯМЗ-238ДК призначені для енергетичних засобів і комбайнів, а ЯМЗ-238ДІ встановлюються на дизельні електростанції (дизель-генератори).
При уявній простоті застосування турбокомпресора, для підвищення потужності, це спричинило за собою цілий комплекс заходів щодо зміни конструкції дизеля і підвищення якості деталей. Покращені критерії якості торкнулися в першу чергу такі запчастини: колінчастий вал, блок циліндрів і циліндро-поршневу групу.
Для відповідності екологічним вимогам Євро-1 турбовані мотори ЯМЗ-238 пройшли додаткове доопрацювання. Конструкцію двигунів доповнили рідинно-масляний теплообмінник і водяний насос підвищеної продуктивності, циліндро-поршнева група з ефективною системою охолодження. Включення приводу крильчаткивентилятора забезпечує спеціальна муфта. На додаток до турбонаддуву дизель ЯМЗ-236 отримав охолоджувач наддувочного повітря, який встановлюється безпосередньо на виробі, в якому застосовується силовий агрегат. Так само потрібно було збільшити енергію вприскування в камеру згоряння, для чого спроектована паливна апаратура нового типу.
Двигуни серії ЯМЗ-238НД Євро-0 пройшли додаткову модернізацію і моделі ЯМЗ-238НД (6, 7 і 8) відповідають уже більш жорстким вимогам по екології, що дозволило застосовувати їх в більшому сегменті техніки: на сільськогосподарських тракторах, навантажувачах, в складі колісних машин на їх базі. Шляхом аналогічної модернізації з двигуна ЯМЗ-238Д отримані мотори ЯМЗ-238ДЕ. Всі мотори серії ЯМЗ-238ДЕ, за винятком модифікації ЯМЗ-238ДЕ-21 (застосовується для кормозбирального комбайна), використовуються в складі автотранспортної техніки. Всі ці силові агрегати відносяться до Євро-1.
Застосування більш ефективного паливного насоса високого тиску (ТНВД) дозволило дизелів сімейства ЯМЗ-238 досягти показників Євро-2. Серія отримала позначення ЯМЗ-238ДЕ2, всі двигуни серії знайшли примение виключно в автомобільному транспорті.
В даний час двигуни ЯМЗ-238 на автомобільні заводи не поставляються через жорсткість вимог за екологічними параметрами, використовуються як запасна частина, а так само в місцях, де не такі жорсткі обмеження - наприклад при виробництві дорожньої техніки або дизельних електростанцій.
Двигун ЯМЗ-238 має вісім циліндрів, з робочим об'ємом камери згоряння 1858 см³ кожен. Принцип роботи чотиритактний, характерний для двигунів Отто, порядок роботи циліндрів 1-3-6-2-4-5-7-8, уприскування безпосередній, ступінь стиснення 16,5.
Циліндро-поршнева група (ЦПГ) з поршнем з силуміну (сплав алюмінію з кремнієм) і чавунної гільзою так званого «мокрого типу». ЦПГ кріпиться до шатуна двухтаврового перетину, відлитих з чавуну зі спеціальною бронзовою вставкою, за допомогою пальця «плаваючого типу» з двома стопорними кільцями. Інша сторона шатуна кріпиться за допомогою двох болтових з'єднань на шатунних шийку коленвала через вкладиші (бронзові підшипники ковзання). Циліндри розташовані в два ряди по чотири в кожному.
На кожен ряд доводиться одна загальна головка блоку циліндрів (ГБЦ). Шток має шестерний привід і є єдиним для обох ГБЦ. Колінчастий вал виготовлений методом кування з шийками, укріпленими методом азотації, має п'ять опорних точок і противаги. Блок циліндрів відлив з сірого чавуну одночасно з верхньою частиною картера. Блок циліндрів випуску до 2008р. відрізняється від сучасного (уніфікований, має укорочену «спідницю»). Картер маховика відлитий окремо від блоку. Маховик сталевий з окремим зубчастим вінцем (використовується для стартерного пуску двигуна), виконується в двох варіантах: під двухдисковое зчеплення (широкий) і під однодисковое (вузький). Паливна система двигуна ЯМЗ-238 механічного плунжерного типу. Двигун ЯМЗ-236 має водяну систему охолодження і масляну систему змащення змішаного типу (під тиском і методом розбризкування), водяні і масляний радіатор встановлені окремо від двигуна.
Моторы Ярославского моторного завода
| |
---|---|
1947-1993 — Двухтактные дизели |
|
c 1961 года — семейство ЯМЗ-236 |
|
c 1973 года — семейство ЯМЗ-840 |
ЯМЗ-840
|
c 1991 года — семейство ЯМЗ-846 |
|
c 1994 года — семейство ЯМЗ-7Э846 |
|
1995 год — ЯМЗ-3Э847 |
ЯМЗ-3Э847
|
c 2011 года — семейство ЯМЗ-530 |
|
Мало який з дизельних моторів може похвалитися таким солідним «послужним списком», як ЯМЗ-238. Цей двигун став «серцем» багатьох тисяч знайомих всім і кожному вантажних автомобілів «МАЗ», «КрАЗ», «Урал»; тракторів «Кіровець» і «ЧТЗ»; комбайнів «Дон» і «Полісся». А також великої кількості всілякої вузькоспеціалізованої техніки, катерів, дизельних електростанцій. ЯМЗ-238 надзвичайно надійний і невибагливий в експлуатації, що і забезпечило йому «кар'єру довгожителя»: запущений в серію на початку 60-х років мотор продовжує сходити з конвеєра Ярославського моторного заводу і сьогодні. Незважаючи на те, що в асортименті заводу з'явилося чимало сучасніших його «наступників».
Технічні характеристики двигуна ЯМЗ-238
Отже, ЯМЗ-238 являє собою чотиритактний восьмициліндровий дизельний двигун, з класичним V-подібним розташуванням циліндрів, з безпосереднім уприскуванням палива, запалюванням від стиснення і рідинним охолодженням. Випускається як в звичайних «атмосферних», так і в турбированних версіях. Всього в даний час в асортименті заводу, викладеному в актуальному офіційному прайсі на сайті ЯМЗ, значаться 25 різних модифікацій двигуна ЯМЗ-238. Цілий ряд турбированних версій (серії ДЕ, для самоскидів та вантажівок, сідельних тягачів МАЗ, КрАЗ, «Урал»; тракторів і лісовозів) доопрацьовані до норм Євро-2. Всього ж загальний список модифікацій даного мотора налічує 86 позицій.
Різновиди моторів сімейства ЯМЗ-238 і їх особливості
ЯМЗ-238 є найбільш затребуваним на ринку дизелем Ярославського моторного заводу. У технологічному плані він мало чим відрізняється від серії шестициліндрових ЯМЗ-236 (перш за все - кількістю циліндрів, природно). Потужність базових версій ЯМЗ-238 варіюється в межах від 180 к.с. у де-форсованої версії ЯМЗ-238 / Г2, до 240 к.с. у модифікації ЯМЗ-238 / М2. Двигуни ЯМЗ-238 / Євро-0 Турбо - це форсовані мотори ЯМЗ-238 / М2. Відрізняються від звичайних «атмосферников» вони не тільки наявністю турбіни. При розробці даного сімейства внесли ряд конструктивних змін в блок циліндрів і циліндро-поршневу групу.
Переробці також піддалися паливний насос високого тиску і колінчастий вал. В асортименті заводу - моделі ЯМЗ-238 з маховиками під установку 2х-дискового або одно-дискового зчеплень; з правостороннім органами управління (на замовлення з ПАР), та іншими конструктивними рішеннями, для потреб кожної конкретної техніки. Мотори серії ЯМЗ-238 / Євро-1 Турбо є доробленими Євро-0. Особливостями їх комплектації є монтаж рідинно-масляного теплообмінника, муфти включення вентилятора і повітропроводів до охолоджувача наддувочного повітря, змонтованого безпосередньо на двигуні. Двигуни ЯМЗ-238 / Євро-2 Турбо, серії ДЕ, стали результатом подальшої модернізації турбированних ЯМЗ-238. Мотори даної серії отримали модернізований сучасний паливний насос високого тиску.
Дизельні двигуни ЯМЗ розмірності DxS = 130x140 мм, робочим об'ємом 14,86 л, 4-тактний, з V-подібним розташуванням циліндрів безпосереднє уприскування палива і рідинне охолодження
Модель двигателя | Мощность кВт (л.с.) | Частота вращ, об/мин | Макс. крутящий момент, Н.м (кгс.м) | Частота при макс. Крут. Моменте, об/мин | Мин. Уд. расход топлива г/кВт.ч (г/л.с.ч) | Сцепление | Коробка передач | Габаритные размеры, мм (длина, ширина, высота) | Масса, кг | Генератор | TНВД | Назначение, потребитель |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ЯМЗ-238М2 | 176 (240) | 2100 | 883 (90) | 1250-1450 | 214(157) | - | - | 1220/1005/1220 | 1075 | 1322.3771 | 80.5-30 | Судовые двигатели (ОАО "Богородский машзавод),судовые дизель-редукторные агрегаты (ЗАО "Тюменьсудокомплект") |
ЯМЗ-238М2-2 | 176 (240) | 2100 | 883 (90) | 1250-1450 | 214 (157) | ЯМЗ-238 | ЯМЗ-236Н | 2045/1005/1220 | 1390 | 1702.3771 | 80.5-30 | Путеремонтные машины Р-2000, ВПР-1250, ВПРС-500 (ОАО "Калугапутьмаш"), моторные платформы МПД-2,ж/д краны КЖС-462, КЖ-562, КЖ-661 (ОАО "Кировский машзавод 1Мая"), автомотрисы АГД-1А, АС-5, АРВ-1 (ОАО "Муромтепловоз") |
ЯМЗ-238М2-4 | 176(240) | 2100 | 883 (90) | 1250-1450 | 214(157) | ЯМЗ-238 | ЯМЗ-236Н | 2045/1005/1030 | 1380 | 1702.3771 | 80.5-30 | Самосвалы КрАЗ-6510, бортовые автомобили, шасси КрАЗ-65101-40 (ХК "АвтоКрАЗ") |
ЯМЗ-238М2-5 | 176 (240) | 2100 | 883 (90) | 1250-1450 | 214(157) | ЯМЗ-238 | ЯМЗ-236П | 2045/1045/1070 | 1375 | 1322.3771 | 80.6-30 | Автомобили, шасси МАЗ-53366, -63038, сед. тягачи МАЗ-54329, самосвалы МАЗ-55513, -55514, лесовозы МАЗ-543400 (в запасные части) |
ЯМЗ-238М2-6 | 176(240) | 2100 | 883 (90) | 1250-1450 | 214 (157) | ЯМЗ-238 | ЯМЗ-236У | 2045 / 980 / 1085 | 1390 | 1702.3771 | 80.6-30 | Автомобили, шасси "Урал-432007-31" и их комплектации |
ЯМЗ-238М2-10 | 176(240) | 2100 | 883 (90) | 1250-1450 | 214(157) | МОМ со сцеплением ЯМЗ-238 | 1575/1005/1220 | 1210 | 1702.3771 | 80.5-30 | Шнекороторные снегоочистители ДЭ-210Б-1М (-3М) (ОАО "Севдормаш", Северодвинск) | |
ЯМЗ-238М2-11 | 176(240) | 2100 | 883 (90) | 1250-1450 | 214(157) | - | - | 1220/1005/1220 | 1075 | 1322.3771 | 80.5-30 | Дизель-электростанции и электроагрегаты АД100, ЭД100 мощностью 100КВт (ОАО "Электроагрегат", Курск), дизель-генераторные установки (ЗАО "Тюменьсудокомплект") |
ЯМЗ-238М2-12 | 176 (240) | 2100 | 883 (90) | 1250-1450 | 214 (157) | ЯМЗ-182 | ЯМЗ-236УЗ | 2045/980/1085 | 1390 | 1702.3771 | 80.6-30 | Автомобили, шасси "Урал-4320-31, -43202-31, -43203-31,самосвалы "Урал-5557-30" и их модификации |
ЯМЗ-238М2-20 | 176 (240) | 2100 | 883 (90) | 1250-1450 | 214(157) | ЯМЗ-182 | ЯМЗ-236У5 | 2100/980/1085 | 1370 | 1702.3771 | 80.6-30 | Автомобили "Урал-4320-31" с обеспечением бродоходимости 1,7 м |
ЯМЗ-238М2-21 | 176 (240) | 2100 | 883 (90) | 1250-1450 | 214(157) | - | - | 1220/1005/1085 | 1075 | 1322.3771 | 80.5-30 | Бульдозер ДЗ-240С (ЗАО "ЧСДМ", Челябинск) |
ЯМЗ-238М2-26 | 176(240) | 2100 | 883 (90) | 1250-1450 | 214(157) | ЯМЗ-238 | ЯМЗ-236УЗ | 2100/980/1085 | 1370 | 1702.3771 | 80.6-30 | Автомобили "Урал-432007-31" (база ЯМЗ-238М2-6 с фрикционной муфтой привода) |
ЯМЗ-238М2-30 | 176(240) | 2100 | 883 (90) | 1250-1450 | 214(157) | - | - | 1220/1005/1070 | 1075 | 1322.3771 | 80.5-30 | Кормоуборочный комбайн "Марал" Е-281 (ООО СП"Кировец-Ланд Техник", С.-Петербург) |
ЯМЗ-238М2-32 | 176(240) | 2100 | 883 (90) | 1250-1450 | 214(157) | ЯМЗ-238 | ЯМЗ-236У4 | 2100/980/1085 | 1390 | 1702.3771 | 80.6-30 | Автомобиль "Урал-4320-31" с обеспечением бродоходимости 1,7 м |
ЯМЗ-238АМ2-1 | 165 (225) | 2100 | 825 (84) | 1250-1450 | 215(158) | ЯМЗ-238 | ЯМЗ-236Н | 2010/1005/1070 | 1390 | 1322.3771 | 80.5-30 | Скрепер МоАЗ-6014, одноосные тягачи МоАЗ-6442, самоходный каток МоАЗ-6442-9890 |
ЯМЗ-238АМ2-3 | 165 (225) | 2100 | 825 (84) | 1250-1450 | 215(158) | - | - | 1200/1005/1070 | 1075 | - | 80.5-30 | Кормоуборочный комбайн КСК-100А-3 (ПО "Гомсельмаш") |
ЯМЗ-238ВМ | 176(240) | 2100 | 883 (90) | 1250-1450 | 220 (162) | ЯМЗ-238 | - | 1225/1005/1035 | 1105 | - | 80.7-20 | Специзделия МТ-ЛБ(ОАО "Муромтепловоз") |
ЯМЗ-238ГМ2 | 132(180) | 1700 | - | - | 220 (162)* | ЯМЗ-238 | - | 1440/1005/1220 1220/1005/1220 |
1170\1075 | 1322.3771 | 809.5-20 | Экскаваторы ЭО-5124А, -41211, -5126, -5221 (ОАО "ВЭКС", Воронеж), экскаватор ЭО-5126 (ФГУП "ПО "Уралвагонзавод", Нижний Тагил), экскаватор ЭО-5116,бурильная машина БМ-2501(ОАО "ЭКСКО",Кострома) Судовые двигатели (ОАО "Богородский машзавод") |
ЯМЗ-238ГМ2-2 | 132(180) | 1700 | - | - | 220 (162)* | ЯМЗ-238 | - | 1440/1005/1220 | 1175 | 1322.3771 | 809.5-20 | Экскаваторы ЭО-4225А-06(-07), лесопромышленные машины МЛ-119А, МЛ-152 (ОАО "Экскаваторный завод"Ковровец"), катера КС-101, КС-102, КС-104 и их модификации(ОАО "Костромской судомеханический завод") |
ЯМЗ-238ГМ2-3 | 132(180) | 1700 | - | - | 220 (162)* | ЯМЗ-238 | - | 1440/1005/1220 | 1175 | 1702.3771 | 809.5-20 | Валочно-пакетирующие машины ЛП-19Б, экскаваторы (ООО "Лестехком", Йошкар-Ола) |
ЯМЗ-238КМ2 | 140 (190) | 2100 | 687 (70) | 1250-1450 | 224 (165)* | - | - | 1195/1005/1220 | 1075 | 1702.3771 | 802.5-20 | Самосвальные автопоезда для подземных работ МоАЗ-1405-9586, МоАЗ-740511-9586 |
ЯМЗ-238КМ2-3 | 140 (190) | 2100 | 687 (70) | 1250-1450 | 224 (165)* | ЯМЗ-182 | - | 1235/1005/1060 | 1120 | 4055.3771-49 | 802.5-20 | Гусеничные тракторы ХТЗ-181 (ОАО "ХТЗ") |
ЯМЗ-238АК | 173 (235) | 2000 | 932 (95) | 1300-1500 | 220(162)* | МОМ | - | 2100/980/1030 | 1250 | Г1000ВК.11.1 | 808.5 | Комбайны " Дон-1 500Б" (ООО "КЗ "Ростсельмаш") |
ЯМЗ-238АК-2 | 173 (235) | 2000 | 932 (95) | 1300-1500 | 220 (162)* | МОМ | - | 2100/980/1030 | 1250 | Г1000ВК.11.1 | 808.5 | Комбайны СКР-7 "Кубань" (ОАО "Краснодаррисмаш") |
ЯМЗ-238АК-4 | 173 (235) | 2000 | 932 (95) | 1300-1500 | 220 (162)* | МОМ со сцеплением ЯМЗ-182 | - | 1800/980/1030 | 1200 | Г1000ВК.11.1 | 808.5 | Комбайны КЭС-9-1 "Славутич", КСКУ-6АС "Херсонец-200" (ОАО "Херсонские комбайны") |
Двигатель ЯМЗ 236 цена, где купить в Украине
КУПИТЬ ДВИГАТЕЛЬ ЯМЗ-238 (цена)
Цена на двигатель ЯМЗ-238, ЯМЗ-236, ЯМЗ-7511, ЯМЗ-240
Ремонт стартера МАЗ. Ремонт стартера ЯМЗ, Ремонт стартера СТ-2501.3708
Сцепление двигателей ЯМЗ-236, ЯМЗ-238, ЯМЗ-7511
Модификации и комплектации двигателя ЯМЗ-238
Модификации и комплектации двигателя ЯМЗ-236
Применяемость генераторов на двигателях ЯМЗ
Применяемость масляных насосов на двигателях ЯМЗ
Применяемость турбокомпрессоров на двигателях ЯМЗ
Каталог (применяемость) коробок переключения передач КПП ЯМЗ